Zasady i tryb rozpatrywania skarg i wniosków w Świętokrzyskiej Wojewódzkiej Komendzie OHP w Kielcach. Zasady i tryb przyjmowania, rozpatrywania skarg i wniosków określają :
- Regulamin Organizacyjny ŚWK OHP wprowadzony Zarządzeniem Wojewódzkiego Komendanta OHP Nr 39/POA z dnia 29 października 2015 roku,
- Zarządzenie Wojewódzkiego Komendanta OHP w Kielcach Nr 14 z dnia 24 kwietnia 2007 roku w sprawie organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Świętokrzyskiej Wojewódzkiej Komendzie OHP w Kielcach, zmienione Zarządzeniem Wojewódzkiego Komendanta OHP Nr 24/POA z dnia 19 sierpnia 2011 roku.
W sprawie skarg i wniosków Wojewódzki Komendant OHP w Kielcach lub Zastępca przyjmuje w siedzibie Świętokrzyskiej Wojewódzkiej Komendy OHP w Kielcach, ul. Wrzosowa 44, w każdy poniedziałek będący dniem roboczym w danym miesiącu kalendarzowym od godziny 10 °° do godziny 12 °°. W przypadku, gdy poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie w sprawie skarg i wniosków odbywa się w następnym dniu roboczym.
Zasady przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków określa szczegółowo zarządzenie Wojewódzkiego Komendanta ŚWK OHP w Kielcach.
Każda skarga lub wniosek wpływający do ŚWK OHP zostaje zarejestrowany w księdze korespondencji w sekretariacie a następnie przekazywany zgodnie z decyzją Wojewódzkiego Komendanta OHP lub Zastępcy do właściwej merytorycznie komórki organizacyjnej ŚWK OHP, celem wyjaśnienia, zbadania i przygotowania odpowiedzi.
Załatwienie skargi następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca.
Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.