XML

Przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczestników projektu Szkolenie-Praktyka-Zatrudnienie-Rozwój III edycja

                                                           SPECYFIKACJA

                            ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA  (SIWZ)

 

 

         w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu

         nieograniczonego o wartości mniejszej niż kwota określona w art. 11 ust. 8 ustawy Pzp

 

 

     „Przeprowadzenie kursów zawodowych  dla uczestników projektu Szkolenie-

      Praktyka – Zatrudnienie - Rozwój III edycja”

 

 

 

 

       Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu

       Społecznego.

 

 

 

 

Kielce, dn. 22.09.2010r.                                             Wojewódzki Komendant

                                                                                      Ochotniczych Hufców Pracy

                                                                                              Jerzy Górski

                                                                                               (Zatwierdził)

                                                           SPECYFIKACJA

                            ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA  (SIWZ)

 

 

         w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu

         nieograniczonego o wartości mniejszej niż kwota określona w art. 11 ust. 8 ustawy Pzp

 

 

     „Przeprowadzenie kursów zawodowych  dla uczestników projektu Szkolenie-

      Praktyka – Zatrudnienie - Rozwój III edycja”

 

 

 

 

       Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu

       Społecznego.

 

 

 

 

Kielce, dn. 22.09.2010r.                                             Wojewódzki Komendant

                                                                                      Ochotniczych Hufców Pracy

                                                                                              Jerzy Górski

                                                                                               (Zatwierdził)

 

 

 

 

  

 

 

I.       Zamawiający:

        

Świętokrzyska Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy w Kielcach

25-507 Kielce,  ul. Sienkiewicza 36                                                                                                      

tel. (041) 343-13-54, fax (041) 343-13-55

adres strony internetowej: www.swietokrzyska.ohp.pl

 

                                                                                                            

II.    Tryb udzielenia zamówienia:

 

Przetarg nieograniczony (art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych) o wartości szacunkowej nie przekraczającej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759.)

 

                                                 

III.  Opis przedmiotu zamówienia:

 

 

      1.   Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi polegającej na przeprowadzeniu kursów

zawodowych  dla 37 osób, w wieku 18-24 lata,  wskazanych przez Zamawiającego, w ramach projektu „Szkolenie –Praktyka – Zatrudnienie –Rozwój III edycja” .

Zamawiający podzielił zamówienie na pięć części, wg następujących zawodów:

 

Część I:

 

Operator koparko-ładowarki kl. III – 17 osób, w n/w miejscowościach:

 

a)      Kielce – 6 osób

b)      Końskie – 5 osób

c)      Skarżysko-Kamienna – 4 osoby

d)      Starachowice – 2 osoby.

 

       Celem kursu jest przygotowanie uczestników do pracy na stanowisku operatora koparko-ładowarki klasy III.

Program szkolenia umożliwiającego zdobycie uprawnień do obsługi koparko-ładowarki klasy III, musi być zrealizowany zgodnie z programem Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 roku

w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118 z dnia 15.10.2001 r., poz. 1263).

Kurs obejmuje min. 202 godziny zegarowe, w tym: min. 116 godzin – zajęcia teoretyczne i min. 86 godzin – zajęcia praktyczne i zakończony jest egzaminem zewnętrznym przed Komisją Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego.

Po ukończeniu kursu, Wykonawca zobowiązany będzie wydać uczestnikom:

a)      zaświadczenie na druku, którego wzór określa Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki

z dn. 03.02.2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. nr 31, poz. 216)

b)     po pozytywnym wyniku egzaminu – książeczkę operatora z wpisem poświadczającym uprawnienia w danej specjalności.

 

.

Część II:

 

        Spawacz blach i rur spoinami pachwinowymi metodą MAG – 4 osoby, w:

 

a)      Kielce – 2 osoby

b)     Końskie – 1 osoba

c)      Skarżysko-Kamienna – 1 osoba.

 

Celem kursu jest przygotowanie uczestników do pracy na stanowisku spawacz metodą MAG.

Program szkolenia musi być realizowany zgodnie z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa

w Gliwicach.

Kurs obejmuje min. 145 godziny zegarowe, w tym: min. 25 godziny zajęcia teoretyczne i min. 120 godzin – zajęcia praktyczne.

Minimalny zakres tematyczny szkolenia:

- urządzenia do spawania elektrodą topliwą w osłonnie gazu aktywnego metodą MAG

- rodzaje złączy spoin i pozycji spawania

- podstawowe materiały stosowane w spawalnictwie

- przepisy BHP i PPOŻ. na stanowisku spawacza

- przygotowanie materiałów do spawania

- praktyczna nauka zawodu.

Kurs musi być zakończony egzaminem zewnętrznym przed Komisją Instytutu Spawalnictwa.

Po pozytywnym wyniku egzaminu uczestnik otrzymuje książeczkę spawacza i certyfikat wydany przez Instytut Spawalnictwa.

 

Część III:

 

       Magazynier z zastosowaniem systemów komputerowych w gospodarce magazynowej

       oraz obsługą  wózka widłowego z napędem silnikowym – 4 osób, w:

 

a)      Kielce – 3 osoby

b)     Starachowice – 1 osoba.

 

Celem kursu jest przygotowanie uczestników do pracy na stanowisku magazyniera z obsługą wózków jezdniowych z napędem silnikowym.

Program realizowany zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Gospodarki z 10.05.2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków jezdnych z napędem silnikowym (Dz. U. Nr 70, poz. 650).

Minimalny zakres kursu:

- obowiązki magazyniera

- technologia i organizacja prac magazynowych

- przepisy BHP i PPOŻ oraz zasady zabezpieczenia towarów w magazynie

- obsługa programów komputerowych magazynowych

- obsługa wózka widłowego wraz z bezpieczną wymianą butli z gazem

- typy stosowanych wózków jezdniowych

- budowa wózka

-czynności operatora w czasie pracy wózkami

- wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa

- wiadomości o dozorze technicznym

- nauka jazdy i manewrowania osprzętem.

Kurs obejmuje min. 180 godzin na jednego uczestnika, z czego:

-magazynier z zastosowaniem systemów komputerowych w gospodarce magazynowej – min.

 120 godzin (60 godzin teorii i 60 godzin z obsługi komputera z zastosowaniem systemów

 komputerowych w gospodarce magazynowej)

- obsługa wózka jezdniowego z napędem silnikowym w transporcie wewnątrzzakładowym – min.

  60 godzin ( wykłady- 20 godzin, praktyczna nauka jazdy i operacje ładunkowe -30 godzin,

  szkolenie z zakresu bezpiecznej wymiany butli gazowej – 10 godzin).

Po ukończeniu kursu, Wykonawca zobowiązany będzie wydać uczestnikom:

a)      zaświadczenie na druku, którego wzór określa Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki

z dn. 03.02.2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. nr 31, poz. 216)

b)     po pozytywnym wyniku egzaminu –

           - uprawnienia kierowcy wózka jezdniowego

           - uprawnienia do wymiany butli z gazem przy wózkach jezdniowych.

 

Część IV:

 

            Kosmetyczka ze  stylizacją i zdobnictwem paznokci, manicure, pedicure -  6 osób, w :

 

a)      Końskie – 3 osoby

b)      Skarżysko-Kamienna – 3 osoby.

 

Kurs obejmuje min. 180 godzin zegarowych, w tym: 140 godzin zajęć – kosmetyczka i 40 godzin – stylizacja paznokci, tipsy, manicure, pedicure.

Minimalny zakres szkolenia:

- zagadnienia związane z analizą kolorystyczną,

- pielęgnacja twarzy, dłoni, stóp,

- masaż kosmetyczny,

- makijaż ,

- depilacja woskiem, farbowanie brwi i rzęs, regulacja i modelowanie brwi,

- pielęgnacja ciała,

- medyczne podstawy pielęgnacji paznokci,

- zabiegi pielęgnacyjne dłoni i stóp,

- przedłużanie paznokci różnymi metodami (akrylową, żelową i innymi)

- nauka o barwach,

- zdobienie paznokci,

- malowanie, pielęgnacja paznokci, skóry dłoni i stóp.

Po ukończeniu kursu, Wykonawca zobowiązany jest wydać uczestnikom  zaświadczenie na druku, którego wzór określa Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dn. 03.02.2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. nr 31, poz. 216).

 

Część V:

 

            Kosmetyczka  z elementami  wizażu  - 6 osób, w:

 

a)      Kielce – 3 osoby

b)     Starachowice – 3 osoby.

Kurs obejmuje min. 180 godzin zegarowych, w tym: 140 godzin-  kosmetyczka i 40 godzin wizaż.

Program kursu musi zawierać m. in. :

- zagadnienia związane z analizą kolorystyczną,

- pielęgnacja twarzy, szyi i dekoltu

- dobór fryzur, strzyżenia,

- masaż kosmetyczny,

- makijaż i stylizacja,

- pielęgnacja ciała,

- cechy kolorów i ich zastosowanie w sztuce wizażu,

- zastosowanie koloru w wizerunku biznesowym, i inne.

Po ukończeniu kursu, Wykonawca zobowiązany jest wydać uczestnikom  zaświadczenie na druku, którego wzór określa Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dn. 03.02.2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. nr 31, poz. 216).

 

    2. Wymogi o charakterze ogólnym do prowadzonych szkoleń:

 

a)   Czas trwania kursów:  październik – 3 grudzień 2010 r.

            b) Przed każdym kursem odbędzie się spotkanie organizacyjne w siedzibie jednostki szkolącej lub w lokalu udostępnionym jednostce na czas trwania szkolenia.

Uczestnikami spotkania będą: uprawniony przedstawiciel jednostki szkolącej, uczestnicy szkolenia, przedstawiciele Zamawiającego. Zajęcia dydaktyczne wynikające z programu kursu muszą rozpocząć się najpóźniej 3 dni po spotkaniu organizacyjnym.

            c)  Godziny organizowania zajęć ustala się:  800 – 2000,  dopuszcza się  przeprowadzenie kursów również w soboty i niedziele.

d) W przypadku kursów, gdzie uczestnicy muszą przejść niezbędne badania lekarskie  jednostka szkoląca zobowiązana jest zorganizować przeprowadzenie tych badań przez uprawnionych  lekarzy  i   opłacić  koszt  badań.

 Czasu przeznaczonego na badania lekarskie  nie  należy  wliczać  do liczby godzin  szkolenia  ogółem.

d)     Każdy kurs musi kończyć się egzaminem wewnętrznym lub państwowym – w zależności od specyfiki kursu. Koszty wszystkich egzaminów państwowych ponosi Wykonawca.

e)      W przypadku, gdy uczestnik kursu nie zda za pierwszym razem egzaminu teoretycznego lub praktycznego, Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia środków finansowych, aby uczestnik mógł przystąpić do państwowych egzaminów jeszcze maksymalnie dwa razy.

Dlatego też, przy kalkulowaniu ceny Wykonawca musi uwzględnić ewentualnie trzy zewnętrzne egzaminy.

f) Do liczby godzin szkolenia ogółem nie należy wliczać godzin przewidywanych na egzaminy, ponieważ Wykonawcy w różny sposób szacują czas niezbędny do przeprowadzenia egzaminów.

g) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w swojej ofercie cenowej uwzględnił wszystkie koszty związane z organizacją i przeprowadzeniem kursów, a w szczególności:

- koszt wynagrodzenia wykładowcy, instruktora

- koszt wynajmu sali

- koszt materiałów dydaktycznych

- koszt badań lekarskich

- koszt odzieży ochronnej – roboczej

- koszt egzaminów,  po zaliczeniu których uczestnik otrzyma wymagane uprawnienia,

  zaświadczenia,  certyfikaty.

           h) W  przypadku,  gdy jednostka szkoląca nie posiada  własnego lokalu – sal dydaktycznych na terenie miejscowości wymienionych w SIWZ,  należy dołączyć do formularza  ofertowego  dokument (uwierzytelnioną przez Wykonawcę kopię)  potwierdzający prawo do dysponowania  lokalem  umożliwiającym  przeprowadzenie  zajęć.

j) Wykonawca zobowiązany jest umieszczać logo POKL, logo EFS, emblemat Unii Europejskiej oraz informacje o realizowaniu szkolenia w ramach projektu systemowego współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na wszystkich dokumentach związanych z organizacją szkolenia takich jak: harmonogram szkolenia, zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, certyfikaty, listy obecności, protokoły z egzaminu itp.

k) Każdy kurs musi być realizowany wg harmonogramu sporządzonego przez Wykonawcę i zatwierdzonego przez Zamawiającego.

l) Kursy mogą odbywać  się  na  terenie  miasta  Kielce lub wymienionych w SIWZ miejscowościach. (dojazdy zapewnia Zamawiający).

ł) Wykonawca  zobowiązany  jest  do  zapewnienia  prawidłowej  wizualizacji  kursów

z  określeniem  nazwy  kursu   oraz   nazwy   zamawiającego i źródła finansowania.  

m) Wykonawca musi wyznaczyć  osobę, która  będzie kierownikiem – koordynatorem  kursu. Osoba  ta  musi  przebywać (przez okres trwania kursu) w miejscu odbywania zajęć teoretycznych  w celu zapewnienia  prawidłowej  organizacji  zajęć i dysponować telefonem stacjonarnym lub komórkowym. Kierownikiem - koordynatorem  może  być wykładowca  prowadzący zajęcia  na  kursie.

n) Wykonawca  musi  zapewnić  każdemu  uczestnikowi  kursu, bez względu na wybrany rodzaj kursu, nieodpłatnie na jego własność materiały dydaktyczne i pomocnicze niezbędne przy realizacji wybranego przez niego rodzaju kursu zawodowego:

- sztywna teczka tekturowa zapinana(aktówka),

- zeszyt (notatnik) w twardej oprawie min. 60-kartkowy,

- zestaw piśmienniczy (ołówek oraz długopis, 2 kolorowe  zakreślacze,

- podręcznik lub   materiały dydaktyczne niezbędne do utrwalenia wiadomości  w celu

  pozytywnego  zdania  egzaminu – mogą  to  być  np.  kserokopie treści przekazywanych w trakcie

  zajęć teoretycznych,

-        odzież ochronną-roboczą

-        wyprawki dla kosmetyczek (z tipsami i wisażem).

- badania lekarskie, mające na celu uzyskanie zaświadczeń o braku przeciwwskazań do

  wykonywania danego zawodu.

Materiały  dydaktyczne   należy opatrzyć  logo EFS. Jeden komplet materiałów dydaktycznych należy przekazać wojewódzkiemu koordynatorowi projektu – do celów dokumentacyjnych.

Wszystkie te materiały muszą być przygotowane i rozdane uczestnikom szkolenia najpóźniej

w pierwszym dniu zajęć. Uczestnicy kwitują odbiór materiałów własnoręcznym podpisem. Oryginał tego pokwitowania Zamawiający otrzyma od Wykonawcy po zakończeniu szkolenia razem z innymi materiałami niezbędnymi do rozliczenia całej usługi.

o) Wszystkie kursy muszą zostać zakończone wydaniem zaświadczeń  na  drukach, których wzór określa  Rozporządzenie Ministra   Edukacji I Nauki z dn. 03.02.2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216). Wykonawca musi prowadzić rejestr wydanych zaświadczeń.

    p) Wykonawca musi zapewnić wszystkim uczestnikom szkolenia przerwy między zajęciami,  w   tym jedną dłuższą przerwę – bez poczęstunku.

         r) Przy składaniu oferty i podpisaniu umowy Wykonawca oświadczy, że osoby, które wykonywać będą zamówienie  posiadają zgodnie z obowiązującym prawem należyte kompetencje, uprawnienia, przygotowanie zawodowe oraz dołożą należytej staranności w celu wykonania przedmiotu umowy. Za powyższe czynności Wykonawca bierze pełną odpowiedzialność.

s)      W przypadku stwierdzenia przeciwwskazań lekarskich do uczestnictwa w kursie  , uczestnik kursu zostanie przeniesiony na inny kurs.

t)       Wykonawca ma obowiązek prowadzić obecność uczestników kursu i zobowiązany jest do pisemnego informowania Zamawiającego o powtarzających się nieobecnościach każdego

z uczestników w przypadku przekroczenia 10% absencji.

u)      Wykonawca może skreślić z listy uczestników kursu z powodu nie uczęszczania na zajęcia, tylko i wyłącznie na wniosek Zamawiającego.

W przypadku rezygnacji uczestnika z projektu Zamawiający zapłaci za faktyczną liczbę godzin szkolenia danego uczestnika.

v)      W razie nie odbycia się zajęć z powodów niezależnych od Zamawiającego, zaległe zajęcia zostaną przeprowadzone we wspólnie ustalonym terminie, nie później niż do 10 dni od planowanej daty zajęć, które się nie odbyły.

w)    Wykonawca powinien zapewnić na własny koszt: sale do prowadzenia zajęć teoretycznych spełniające ogólne standardy (dobre oświetlenie, pomieszczenie ogrzewane, odpowiednie krzesła i ławki) , odpowiedni sprzęt do prowadzenia zajęć (tj.   sprawne i dostosowane do zajęć praktycznych urządzenia spawalnicze i wózki jezdne) . Wszystkie sale muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy w dostosowaniu do ilości uczestników.

x)      Wykonawca zobowiązany jest prowadzić dzienniki zajęć oznaczone (zgodnie

z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki), w których powinny zostać wpisane:

a)      nazwa i termin kursu,

b)      ewidencja obecności,

c)      dane uczestników kursu w formie listy obecności,

d)      wpisywana na bieżąco tematyka kursów oraz ilość godzin,

e)      informacje o odbytych kontrolach, itp.,

f)        wyniki egzaminu.

y)      Wykonawca zobowiązany jest do wystawienia Zamawiającemu faktury VAT w terminie

7 dni od dnia zakończenia realizacji zadania.

z)      Do rozliczenia Wykonawca zobowiązany jest dołączyć następujące dokumenty:

- oryginały imiennych list obecności, potwierdzonych własnoręcznym podpisem

   uczestników kursu,

-       kserokopie dzienników zajęć

-       rozliczenie czasu pracy nauczycieli

-       kserokopie uprawnień prowadzących zajęcia szkoleniowe

-    kserokopie zaświadczeń o udziale w kursach, wraz z zakresem tematycznym

      i godzinowym,

-     imienne listy osób wraz z ich podpisami, potwierdzające odbiór materiałów

      dydaktycznych i pomocniczych,

       -     kserokopie dokumentów poświadczających zdanie egzaminu.

Kserokopie przekazywanych dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność

z oryginałem na każdej stronie.

aa)  Wykonawca musi działać zgodnie z ustawą o Ochronie Danych Osobowych (Dz. U. 2002 r. nr 101, poz. 926, tekst jednolity).

bb) Zleceniodawca zastrzega prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych

z realizowanym projektem, w tym dokumentów finansowych, przez siebie oraz instytucje uprawnione do kontroli dokumentacji niniejszego projektu, do końca ustawowo wyznaczonego okresu archiwizacji tego typu dokumentów, tj. do 31 grudnia 2020 r.

cc)  Zapłata za wykonaną usługę nastąpi po wykonaniu kursu i otrzymaniu rachunku - w ciągu

7 dni roboczych przelewem na konto bankowe Wykonawcy wskazane w rachunku – po wpływie na konto bankowe ŚWK OHP środków finansowych z rezerwy celowej budżetu państwa przekazanych przez Komendę Główną OHP.

 

 

 

      Nomenklatura wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV)

           

             80.53.00.00-8  -  Usługi szkolenia zawodowego

 

 

 

IV.    Oferty częściowe:

 

Zamawiający  dopuszcza składanie ofert częściowych.

Wykonawca przystępujący do postępowania może złożyć ofertę na część I lub na część II, lub na cześć III, lub na IV, lub na V , lub na wszystkie pięć  części zamówienia.

 

 

V.          Oferty wariantowe:

 

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

 

VI.       Zamówienia uzupełniające:

 

Zamawiający nie przewiduje wykonania zamówień uzupełniających, o których mowa

w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy.

 

VII.           Termin i miejsce  realizacji zamówienia:

 

Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do 03.12.2010 r. w salach Wykonawcy.

 

VIII.        Postępowanie nie jest prowadzone w celu zawarcia umowy ramowej.

 

IX.      Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu

 

X.        Zlecenie usługi podwykonawcom:

 

1.      Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części przedmiotu zamówienia innej firmie (podwykonawcy) jest zobowiązany do:

 

- określenia w złożonej ofercie informacji, jaki zakres przedmiotu zamówienia będzie

  realizowany przez podwykonawców,

- przy realizacji zamówienia z udziałem podwykonawcy zastosowanie mają przepisy art. 738

  kodeksu cywilnego,

 

2.      Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za realizację przedmiotu zamówienia przez podwykonawcę.

 

 

XI. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis  sposób dokonywania oceny spełniania

           tych warunków:

 

 

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

 

1.  Spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczące:

 

a)   posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,

b)       posiadania wiedzy i doświadczenia ,

c)    dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

d)      sytuacji ekonomicznej i finansowej:

 

2.    Spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

       w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.

 

 

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu:

 

a)  W zakresie posiadania uprawnień:

Na potwierdzenie należy złożyć:

- oświadczenie Wykonawcy z art. 22 ust.1 ustawy Pzp,

- oświadczenie o posiadaniu aktualnego zaświadczenia o wpisie do rejestru

   instytucji szkoleniowych wydane przez Wojewódzki Urząd Pracy,

- oświadczenie o posiadaniu zezwolenia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek

  posiadania zezwolenia na podjęcie działalności zakresem objętym niniejszym

  zamówieniem – zezwolenia na realizację szkoleń,

b)      W zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia:

Na potwierdzenie należy złożyć:

- oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp,

- wykaz wykonanych co najmniej trzech kursów zawodowych dla przynajmniej

  10 osób na każdy rodzaj kursu z osobna, który jest  przedmiotem zamówienia,

  w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli   okres prowadzenia działalności jest krótszy –

  w tym okresie,  z podaniem ich  wartości  oraz daty i miejsca wykonania

  potwierdzonych dokumentem, z którego wynikać będzie, że usługi zostały

  wykonane należycie (np. referencje).

c)    W zakresie potencjału technicznego i osób:

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

                   

Uwaga:

            Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.       

 

                   d)   W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej:

                            Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

 

                e)    W zakresie braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie

       zamówienia Wykonawcy, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

                           Na potwierdzenie należy złożyć:

                          - oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia .

 

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt X niniejszej SIWZ na zasadzie spełnia/nie spełnia.

 

Wykonawca zobowiązany jest wykazać spełnianie tych warunków, nie później niż na dzień składania ofert.

 

 

 

XII.           Oświadczenia i dokumenty wymagane w postępowaniu:

 

Wykonawca zobowiązany jest złożyć:

1.    Wypełniony formularz ofertowy wg wzoru określonego w Załączniku nr 1 do SIWZ.

 

Wymagana forma dokumentu – oryginał.

 

2.    Aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarcze – w celu potwierdzenia umocowania osób do udzielenia pełnomocnictwa lub składania oświadczeń woli.

 

Wymagana forma dokumentu – oryginał lub kopia potwierdzona przez Wykonawcę „za zgodność z oryginałem”

 

       3. Oświadczenia oraz dokumenty wymagane przez Zamawiającego w celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:

 

a)      podpisane oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 Pzp – wg wzoru określonego w Załączniku nr 2 do SIWZ,

 

               Wymagana forma dokumentu – oryginał

 

               oraz:

 

               - oświadczenie o posiadaniu aktualnego zaświadczenia o wpisie do rejestru instytucji

                 szkoleniowych wydane przez Wojewódzki Urząd Pracy (właściwy dla siedziby

                 Wykonawcy)

 

                  Wymagana forma dokumentu – oryginał

 

               - oświadczenie o posiadaniu zezwolenia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania

                 zezwolenia na podjęcie działalności w zakresie objętym niniejszym zamówieniem –

                 zezwolenia do realizacji szkoleń

 

                 Wymagana forma dokumentu – oryginał

 

              - wykaz wykonanych kursów w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia

                działalności jest krótszy – w tym okresie  -  wg wzoru w Załączniku nr 4 do SIWZ.

 

        4.Oświadczenia i dokumenty wymagane przez Zamawiającego w celu wykazania przez

            Wykonawcę o braku podstaw do wykluczenia z powodu nie spełniania warunków,

            o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp:

 

a)      podpisane oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 Pzp – wg wzoru określonego w Załączniku nr 3 do SIWZ.

 

Wymagana forma dokumentu – oryginał

 

 

 

        5.Pisemne zobowiązanie podmiotów trzecich, tj. o których mowa w art. 26 ust. 2 b Pzp,

           do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich

           przy wykonaniu Zamówienia, w przypadku, gdy Wykonawca będzie polegał na osobach

           zdolnych do wykonania zamówienia tych podmiotów.

 

           Wymagana forma dokumentu – oryginał

 

 

        6.Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego

           albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia

           publicznego Wykonawców występujących wspólnie (w tym: konsorcja, spółki cywilne)

           w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia.

 

INFORMUJEMY, ŻE PRZEDSTAWIENIE DOKUMENTU LUB OŚWIADCZENIA NIEPRAWDZIWEGO WYCZERPUJE ZNAMIONA ART. 297 KK  (wyłudzenie zamówienia publicznego- czyn zagrożony karną pozbawienie wolności do 5 lat).

        

XIII.        Udział w postępowaniu podmiotów występujących wspólnie:

                              

1.      Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.

2.      Zgodnie z art.  141 Pzp Wykonawcy składający ofertę wspólną ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. Zasady odpowiedzialności solidarnej dłużników określa art. 366 kodeksu cywilnego.

3.      W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, zgodnie z art. 23 Pzp, Wykonawcy ustanowią pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

4.      Każdy z podmiotów występujących wspólnie ( w tym konsorcja, spółki cywilne) nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 Pzp.

5.      Wykonawcy występujący wspólnie muszą łącznie spełniać  warunki, o których mowa

 w art. 22 ust. 1 Pzp.

6.      W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie ( w tym: konsorcja, spółki cywilne), każdy podmiot musi złożyć:

- oddzielnie dokumenty wskazane w pkt X ppkt 4 lit.a)

 

XIV.        Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami:

 

1.      Przyjęta przez Zamawiającego formą porozumiewania się z Wykonawcami i składania oświadczeń,  wniosków, zawiadomień oraz informacji przez strony jest forma pisemna lub fax: (41) 343-13-55.

2.      Jeżeli oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są za pomocą faksu, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania (zgodnie z art. 27 ust. 2 Pzp).

3.      W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę, Zamawiający domniema, iż pismo wysłane przez Zamawiającego na numer faksu podany przez Wykonawcę zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z treścią pisma.

4.      Zamawiający oświadcza, że nie dopuszcza porozumiewania się z Wykonawcami drogą elektroniczną.

5.      Wykonawca może zwrócić się na piśmie do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na

 

 2 dni przed upływem terminu składania ofert – pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.

Zamawiający jednocześnie przekaże treść zapytań wraz z wyjaśnieniami wszystkim Wykonawcom, którym przekazał SIWZ, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieści je na stronie internetowej: www.swietokrzyska.ohp.pl

6.      Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął po upływie terminu składania wniosku,

o którym mowa w ppkt 4, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.

7.      Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku,

o którym mowa w ppkt. 4.

8.      Wszelkie pytania i wątpliwości dotyczące prowadzonego postępowania należy kierować na adres Zamawiającego:

Świętokrzyska Wojewódzka Komenda OHP w Kielcach,

ul. Sienkiewicza 36, 25-507 Kielce,

Tel.: (41) 343-13-54

Faks: (41) 343-13-55

9.      W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SIWZ. Dokonana zmiana SIWZ zostanie niezwłocznie przekazana wszystkim Wykonawcom, którym przekazano SIWZ i zostanie zamieszczona na stronie internetowej: www.swietokrzyska. ohp.pl

Jeżeli zmiana treści SIWZ prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający zamieszcza ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień publicznych, a także niezwłocznie zamieszcza informację o zmianach w swojej siedzibie wskazanej w pkt I niniejszej SIWZ oraz na stronie internetowej: www.swietokrzyska.ohp.pl

 

 

XV.           Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami:

 

1.      W zakresie przedmiotu zamówienia: Lucyna Brelska – Tel. (41) 345-00-21

2.      W zakresie dotyczącym zagadnień formalno-prawnych: Elżbieta Zagnińska –

Tel. (41) 343-13-54.

 

XVI.        Wadium:

 

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

 

 

 

XVII.     Termin związania ofertą:

 

1.      Wykonawca pozostaje związany złożoną ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

2.      Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić sią do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

 

 

XVIII.  Opis sposobu przygotowania ofert:

 

1.      Oferta obejmuje całość zamówienia i musi być sporządzona zgodnie z wymogami zawartymi w niniejszej SIWZ.

2.      Do oferty winny być dołączone wszystkie dokumenty i oświadczenia wskazane w SIWZ w pkt X ppkt 2 i 3 oraz w ppkt 4 i 5 (o ile dotyczy).

3.      Zamawiający dopuszcza złożenie oferty i załączników do oferty na formularzach sporządzonych przez Wykonawcę, pod warunkiem, że ich treść odpowiadać będzie formularzom określonym przez Zamawiającego w załącznikach do niniejszej SIWZ.

4.      Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.

5.      Oferta oraz załączniki do oferty muszą być sporządzone w języku polskim, pisemnie na papierze. Zamawiający nie wyraża  zgody na składanie ofert w postaci elektronicznej.

6.      Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, zapieczętowanej w sposób gwarantujący zachowanie w poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.

              Na kopercie oferty należy zamieścić następujące informacje:

a.  Nazwa przetargu,

b.  Nie otwierać przed (podać datę i godzinę wskazaną w danym postępowaniu).

c.  Poza oznaczeniami podanymi powyżej wymagane jest aby koperta posiadała

     nazwę  i adres wykonawcy.

 

              W przypadku braku w/w informacji Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z tego braku, np. przypadkowe otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem otwarcia.

 

XIX.        Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert:

 

1.      Ofertę należy składać w siedzibie Zamawiającego:

Świętokrzyska Wojewódzka Komenda OHP w Kielcach,

ul. Sienkiewicza 36, 25-507 Kielce,

Sekretariat Wojewódzkiego Komendanta OHP – II piętro, pokój 7

 

2.      Termin składania ofert upływa w dniu 05 październik 2010 r. o godz. 930.

Zamawiający niezwłocznie zwraca ofertę, która została złożona po terminie.

 

3.      Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego:

Świętokrzyska Wojewódzka Komenda OHP w Kielcach,

ul. Sienkiewicza 36, 25-507 Kielce,

Wydział Wykonawczy - II piętro, pokój 5

w dniu 05pażdziernika  2010 r. o godz. 1000.

Otwarcie ofert jest jawne.

 

4.      Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

 

5.      Dokonując otwarcia ofert Zamawiający poda nazwy (firmy) oraz adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny za wykonanie zamówienia.

 

XX.           Opis sposobu obliczenia ceny:

 

1.      Wykonawca w formularzu oferty poda:

 

a)      Cenę jednostkową brutto (z VAT)za 1 uczestnika biorącego udział w kursie,

b)      Łączną kwotę brutto (z VAT) za cały kurs   (lub część zamówienia).

 

 

2.      Wszystkie ceny określone przez Wykonawcę zostaną ustalone na okres ważności umowy

i nie będą podlegały zmianom.

 

3.      Oferowane ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia muszą zawierać wszelkie koszty niezbędne do należytego zrealizowania planowanego przedmiotu zamówienia.

 

4.      Oferowane ceny za wykonanie zamówienia winny być podane cyfrowo i słownie

w formularzu oferty wraz z podatkiem VAT z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

 

 

XXI.        Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą:

 

Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą dokonywane będą w walucie polskiej

w złotych (PLN).

 

 

XXII.     Kryteria i sposób oceny ofert:

 

1.      Kryterium, którym Zamawiający będzie się  kierował przy wyborze najkorzystniejszej oferty :

 

100 % - cena jednostkowa brutto   za 1 uczestnika kursu

 

2.      Sposób oceny ofert:

 

Cena – 100%

 

 

Ilość punktów za zamówienie w kryterium cena zostanie wyliczona wg poniższego wzoru:

 

 

                                 C min.

C =   -----------------------------------------------  x 100 %                      1 % - 1 punkt

                                 C bad.

 

gdzie:

 

C – ilość punktów oferty badanej w kryterium cena

C min. – cena minimalna brutto spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu

C bad. – cena brutto oferty badanej

 

                  Maksymalnie w tym kryterium można otrzymać 100 pkt.

Obliczenia dokonywane będą do dwóch miejsc po przecinku.

 

Zamawiający wybierze ofertę tej firmy, która zaproponuje najniższą cenę brutto za

1 uczestnika kursu.

 

 

3.      Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

 

 

 

4.      W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz, z  zastrzeżeniem ppkt 5, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.

 

5.      Zamawiający poprawia w ofercie:

 

a)      oczywiste omyłki pisarskie,

b)      oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,

c)      inne omyłki polegające na niezgodności oferty z SIWZ, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty

- niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

 

6.      Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia, nie zgodzi się na poprawienie omyłki, o której mowa w ppkt 5c.

 

7.      Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, zwraca się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.

 

Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub, jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.

 

 

XXIII.  Formalności, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy   w sprawie zamówienia publicznego:

 

1.      Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający jednocześnie zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty, o:

a)      wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę)  albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano, uzasadnienie jej wyboru , a także punktację przyznaną  ofertom w przyjętych kryteriach oceny ofert i łączną punktację,

b)      Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne

 i prawne,

c)      Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,

d)      terminie, określonym zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt 2 Pzp lub ust. 2 pkt 1 lit.a lub pkt 3

 lit a, po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta.

2.      Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej  oferty Zamawiający zamieści informacje,

o których mowa w ppkt 1 lit. a, na stronie internetowej: www.swietokrzyska.ohp.pl  oraz na tablicy ogłoszeń  w siedzibie Zamawiającego wskazanej w pkt I niniejszej SIWZ.

3.      Termin i miejsce podpisania umowy:

Zamawiający wskaże termin i miejsce podpisania umowy z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, w piśmie zawierającym informacje, o których mowa w ppkt 1.

4.      Umowa zostanie zawarta na warunkach określonych w Załączniku nr 5 do SIWZ.

 

 

XXIV.   Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

 

Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

 

XXV.      Istotne dla stron postanowienia umowy:

 

Istotne dla stron postanowienia zawarte  są we wzorze umowy, który stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ.

 

 

XXVI.   Pouczenie o środkach ochrony prawnej:

 

1.      Wykonawcy przysługują  przewidziane w Pzp środki ochrony prawnej.

2.      Szczegółowe zasady wnoszenia środków ochrony prawnej oraz postępowania toczonego wskutek ich wniesienia określa Dział VI Pzp.

 

 

XXVII.           Zamawiający nie zastrzega, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się

     wyłącznie Wykonawcy, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby

    niepełnosprawne.

 

 

Załącznik nr 1

Dane dotyczące Wykonawcy

 

Nazwa:      ................................................

                 

Siedziba:    ................................................          

 

Imię Nazwisko osoby (osób) upoważnionych do podpisania

 

umowy…………………………………………………………………………………

                                                       

Adres poczty elektronicznej:          ................................................                      

 

Strona internetowa:                        ................................................                      

 

Numer telefonu:                 (    ) ......................................           

 

Numer faksu:                     (    ) ......................................

 

Numer NIP:                                  ................................................

F O R M U L A R Z    O F E R T Y

 

Nawiązując do ogłoszenia o przetargu nieograniczonym na: Przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczestników projektu „Szkolenie-Praktyka-Zatrudnienie-Rozwój III edycja” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego o wartości mniejszej niż kwoty, określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych,

my niżej podpisani:

1.      Składamy ofertę na wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami i opisem

w SIWZ.

2.     Oferowana cena  uczestnictwa jednej osoby w kursie „Operator koparko-ładowarki klasy III  wynosi:

- cena netto: …………………….zł

   (słownie złotych: ………………………………………….)

- podatek VAT: …………………………zł

- cena brutto: ……………………zł

   (słownie złotych: …………………………………………)

- wartość brutto w/w kursu  wynosi: 17 osób x …………zł brutto = ……………zł brutto,

                                 (słownie złotych: ……………………………………………………)

3.    Oferowana cena  uczestnictwa jednej osoby w kursie „Spawacz blach i rur spoinami pachwinowymi metodą MAG” wynosi:

 - cena netto: …………………….zł

   (słownie złotych: ………………………………………….)

- podatek VAT: …………………………zł

- cena brutto: ……………………zł

   (słownie złotych: …………………………………………)

- wartość brutto w/w kursu  wynosi: 4 osoby x …………zł brutto = ……………zł brutto,

                                 (słownie złotych: ……………………………………………………)

4.    Oferowana cena  uczestnictwa jednej osoby w kursie „Magazynier z zastosowaniem systemów komputerowych w gospodarce magazynowej oraz obsługą  wózka widłowego z napędem silnikowym” wynosi:

- cena netto: …………………….zł

   (słownie złotych: ………………………………………….)

- podatek VAT: …………………………zł

- cena brutto: ……………………zł          

   (słownie złotych: …………………………………………)

- wartość brutto w/w kursu  wynosi: 4 osoby  x …………zł brutto = ……………zł brutto,

                                 (słownie złotych: ……………………………………………………).

 

5.    Oferowana cena uczestnictwa jednej osoby w kursie „Kosmetyczka ze stylizacją paznokci, manicure, pedicure” wynosi:

- cena netto: …………………….zł

   (słownie złotych: ………………………………………….)

- podatek VAT: …………………………zł

- cena brutto: ……………………zł          

   (słownie złotych: …………………………………………)

- wartość brutto w/w kursu  wynosi: 6 osób x …………zł brutto = ……………zł brutto,

                                 (słownie złotych: ……………………………………………………).

 

6.    Oferowana cena uczestnictwa jednej osoby w kursie „Kosmetyczka z elementami wizażu” wynosi:

- cena netto: …………………….zł

   (słownie złotych: ………………………………………….)

- podatek VAT: …………………………zł

- cena brutto: ……………………zł          

   (słownie złotych: …………………………………………)

- wartość brutto w/w kursu  wynosi: 6 osób x …………zł brutto = ……………zł brutto,

                                 (słownie złotych: ……………………………………………………).

7.    Łączna cena za wszystkie oferowane kursy wynosi:

- cena netto: …………………….zł      ( z poz. 2+3+4+5+6)

  (słownie złotych: ………………………………………….)

- podatek VAT: …………………………zł

- cena brutto: ……………………zł

   (słownie złotych: …………………………………………)

- wartość brutto w/w kursów  wynosi: ( z poz. 2+3+4+5+6) = ……………zł brutto,

                                 (słownie złotych: ……………………………………………………).

 

 

-                    oświadczamy, że cena brutto obejmuje wszystkie koszty wykonania zamówienia, które poniesie Wykonawca oraz w toku realizacji zamówienia nie ulegnie zmianie;

-                    oświadczamy, że uzyskaliśmy od Zamawiającego wszelkich informacji niezbędnych do rzetelnego sporządzenia niniejszej oferty zgodnie z wymogami określonymi w SIWZ;

-                    oświadczam, że zamówienie zrealizuję bez udziału podwykonawców*/powierzę wykonanie części zamówienia podwykonawcom w zakresie …………………………………………………………………………………………………..

( * niepotrzebne skreślić);

-                    oświadczamy, że zapoznaliśmy się z SIWZ i istotnymi postanowieniami umowy i nie wnosimy żadnych zastrzeżeń oraz uznajemy się za związanych określonymi w niej zasadami postępowania, przez okres 30 dni od daty otwarcia ofert;

-                    oświadczamy, że zobowiązujemy się, w przypadku wyboru naszej oferty, do zawarcia umowy na warunkach, w miejscu i terminie określonym przez Zamawiającego;

-                    oświadczamy, że jesteśmy (jestem) upoważnieni do reprezentowania Wykonawcy;

-    oświadczamy, że wszystkie kartki naszej oferty łącznie ze wszystkimi załącznikami są

      ponumerowane i cała oferta składa się z .............  kartek

 

 

Załącznikami do niniejszej oferty są:

1.      Formularz cenowy – zał. nr 1

2.      Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp - zał.  nr 2

3.      Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp – zał. nr 3

4.      Wykaz przeprowadzonych kursów – zał. nr 4

5.      …………………………………………………………………………………………………

6.      …………………………………………………………………………………………………

7.      …………………………………………………………………………………………………

 

 

 

…………………………………                                         ………………………………………

 

           (Miejscowość, data)                                                           (Podpis/y osoby/osób upoważnionych

                                                                                                                                       do  reprezentowania Wykonawcy)













 


Załącznik nr 2



………………………………………

        (pieczęć Wykonawcy)                                                    ………………..dn. …………………

 

                                                                                 

 

 

OŚWIADCZENIE

 

 

Oświadczam, że przystępując do przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia spełniam warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, to znaczy, że:     

 

1)    posiadam uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

2)    posiadam wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania niniejszego zamówienia – minimum 3 lata prowadzenia kursów prawa jazdy kategorii B;

3)    dysponuję odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia;

4)    znajduję się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. 

 

Prawdziwość powyższych danych potwierdzam własnoręcznym podpisem świadom odpowiedzialności karnej z art. 297 kk.

 

 

 

 

...........................................................................

               (imię i nazwisko, podpis upełnomocnionego

                        przedstawiciela Wykonawcy)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                          Załącznik nr 3

 

 

 

 

………………………………………                                          ……………..dn.  ……………..

        (pieczęć Wykonawcy)                               

 

                                                                                                         

 

OŚWIADCZENIE

 

 

Oświadczam, że przystępując po przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia nie podlegam wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust 1 oraz ust. 2 pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późniejszymi zmianami).

 

 

Prawdziwość powyższych danych potwierdzam własnoręcznym podpisem świadom odpowiedzialności karnej z art. 297 kk.  

 

          

 

 

                                           

                                                                                    …………………………………..

             (imię i nazwisko, podpis               upełnomocnionego przedstawiciel Wykonawcy)                                                                                                                                                                             




 

                                                                                                                         Załącznik nr 4

 

                                   Wykaz zrealizowanych  kursów przez Wykonawcę

 

Wykaz wykonanych (zrealizowanych) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, przynajmniej trzech kursów zawodowych dla przynajmniej 10 osób na każdy rodzaj kursu z osobna, który jest przedmiotem zamówienia.

Zamawiający uzna warunek za spełniony w przypadku, gdy  z dokonanego wpisu na niniejszym formularzu oraz z dokumentów potwierdzających należyte  wykonanie usługi (np. referencji), wynikać będzie wprost, że Wykonawca wcześniej zrealizował przynajmniej 3 osobne kursy z każdego rodzaju szkolenia, będącego przedmiotem zamówienia, dla przynajmniej 10 osób.

 

 

L.p.

Nazwa kursu/szkolenia

Wartość zamówienia

Ilość szkolonych osób

Termin wykonania usługi (zakończenia)

/dzień-miesiąc-rok/

Kto zlecił usługę

(nazwa i adres odbiorcy)

Doświadczenie własne Wykonawcy/

Wykonawca

polega na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Niepotrzebne skreślić

 

 

 

…………………………                                                                            …………………………………

  (miejscowość, data)                                                                                                   (podpis Wykonawcy)

 

 

 

Do wszystkich wymienionych zadań – szkoleń, należy dołączyć potwierdzone za zgodność

 z oryginałem kopie dokumentów, że zamówienia dotyczyły danego kursu i zostały wykonane należycie (np. kurs operator koparko-ładowarki –  minimum 3 wykonane kursy  dla min. 10 osób + 3 listy referencyjne, kurs kosmetyczka z wisażem – minimum 3  wykonane kursy dla min. 10 osób +  minimum 3 listy referencyjne , itd.)








                                                                               

 

                                                                                                                      Załącznik nr 5

   WZÓR UMOWY

           

  U M O W A   nr  ……/2010

zawarta  w dniu  ………. r. dla postępowania  prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 39 ustawy Pzp,  finansowana na podstawie projektu „Szkolenie-Praktyka-Zatrudnienie-Rozwój III edycja” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach POKL Priorytet 1 Działanie 1.3 Poddziałanie 1.3.3 zgodnie z umową nr UDA-POKL.01.03.03-00-048/10-00  pomiędzy:

Świętokrzyską Wojewódzką Komendą Ochotniczych Hufców Pracy z siedzibą w Kielcach przy

ul. Sienkiewicza 36, 25-507 Kielce,

reprezentowaną przez :

Jerzego Górskiego -Wojewódzkiego Komendanta OHP

zwanym dalej Zamawiającym ,

NIP:  657-21-04-695,  REGON:  001036796

a

……………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………

reprezentowanym przez:

………………………………………………………………………………………………..

zwanym dalej Wykonawcą

NIP : ………………………, REGON: …………………………..

 

 

                                                                             § 1

 

1.           Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia n/w kursów zawodowych wraz z egzaminami zewnętrznymi dla 37 osób w wieku 18-24 lata,  wskazanych przez Zamawiającego, będących uczestnikami  projektu „Szkolenie-Praktyka-Zatrudnienie-Rozwój III edycja”,

a)      Operator koparko-ładowarki klasy III – 17 osób, tj. Kielce – 6 osoby, Końskie –

5 osób, Skarżysko-Kamienna- 4 osoby i Starachowice- 2 osoby;

b)      Spawacz blach i rur spoinami pachwinowymi metoda MAG – 4 osoby, tj. Kielce-

2 osoby, Końskie – 1 osoba, Skarżysko-Kamienna – 1 osoba;

c)      Magazynier z zastosowaniem systemów komputerowych w gospodarce magazynowej oraz obsługą  wózka jezdnego z napędem silnikowym – 4 osób, tj. Kielce – 3 osób

i Starachowice – 1 osoba.

d)      Kosmetyczka ze stylizacją paznokci, manicure, pedicure – 6 osób, tj. Końskie – 3 osoby, Starachowice – 3 osoby.

e)      Kosmetyczka z elementami wizażu – 6 osób, tj. Kielce – 3 osoby, Starachowice – 3 osoby.

2.      Szczegółowy opis przedmiotu umowy  zawarty jest w SIWZ, stanowiącej załącznik do niniejszej umowy.

3.      Wykonawca oświadcza, iż posiada uprawnienia  i odpowiednie kwalifikacje oraz warunki do należytego wykonania zamówienia.

4.      Kursy zawodowe muszą być prowadzone w grupach maksymalnie dwunastoosobowych,

      w miejscach wskazanych w punkcie  1, w terminach zgodnych z harmonogramami

      realizowanych zajęć, sporządzonych przez Wykonawcę i zatwierdzonych przez

      Zamawiającego.

5.      Wykonawca przekaże Zamawiającemu program i harmonogram kursów na 3 dni przed

 dniem   rozpoczęcia kursu.

6.           Przed rozpoczęciem kursu Wykonawca   przeprowadzi badania lekarskie niezbędne do orzeczenia o braku przeciwwskazań  zdrowotnych do uczestnictwa w kursie zawodowym

 w ramach ustalonej kwoty wynagrodzenia.

7.      Wykonawca musi zapewnić na własny koszt, w każdej miejscowości, sale do prowadzenia teoretycznych zajęć grupowych lub indywidualnych, spełniające ogólne standardy (dobre oświetlenie, pomieszczenia ogrzewane, odpowiednie ławki, krzesła) oraz odpowiednią bazę lokalową (warsztatową), techniczną i sprzętową do prowadzenia zajęć praktycznych.

        Wszystkie te sale muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy w dostosowaniu do

        ilości uczestników.

        W przypadku prowadzenia szkolenia lub egzaminów w innych miejscowościach niż Kielce   

        Zamawiający zapewnia   dojazd  uczestnikom  kursów do miejsca, w którym prowadzone będą

         kursy lub przeprowadzane egzaminy.

8.           Wykonawca  przekaże każdemu uczestnikowi kursu nieodpłatnie na jego własność (za            potwierdzeniem odbioru) oraz koordynatorowi wojewódzkiemu (dla celów

        dokumentacyjnych) materiały dydaktyczne i pomocnicze niezbędne przy realizacji

        kursu, tj.:

- sztywną teczkę tekturową  zapinaną,

- zeszyt(notatnik) w twardej oprawie min. 60-kartkowy,

- zestaw piśmienniczy (ołówek oraz długopis, 2 kolorowe zakreślacze),

- podręcznik lub materiały dydaktyczne niezbędne do utrwalenia wiadomości w celu

  pozytywnego zdania egzaminu- mogą to być np. kserokopie treści przekazywanych w trakcie

  zajęć teoretycznych,

-   odzież ochronną-roboczą ,

-   wyprawki dla kosmetyczek      

9.      Kursy odbywać się będą w godzinach między 800 a 2000, dopuszcza się przeprowadzenie kursów również w soboty i niedziele.

10.  W razie nie odbycia się zajęć z powodów niezależnych od Zamawiającego zaległe zajęcia zostaną przeprowadzone we wspólnie ustalonym terminie nie później niż do 10 dni od planowanej daty zajęć, które się nie odbyły.

 

 

§ 2

 

Osobami upoważnionymi do reprezentowania stron i odpowiedzialnymi za przebieg oraz realizację umowy są:

- z ramienia Zamawiającego : ………………………..

- z ramienia Wykonawcy: ……………………………

 

 

                                                                              § 3

 

Umowa zostaje zawarta na czas określony: od dnia podpisania do 03.12.2010 r.

 

                                                                              § 4

 

1.      Wykonawca odpowiedzialny jest za jakość oraz staranność wykonywania oferowanych usług, ponosi też pełną odpowiedzialność za szkody powstałe w wyniku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.

2.      Wszelkie koszty związane z przeprowadzeniem kursów ponosi Wykonawca, a w szczególności koszty wynikające z :

- wynagrodzenia wykładowcy, instruktora,

- wynajmu sali,

- materiałów dydaktycznych i pomocniczych,

- badań lekarskich,

- odzieży ochronnej-roboczej,

- zaświadczeń, egzaminów.

3.      Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia prawidłowej promocji kursów z określeniem nazwy kursu, nazwy Zamawiającego oraz nazwy projektu.

4.      Wszystkie materiały muszą być opatrzone właściwym logo flagi Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Społecznego wraz z odniesieniem i Kapitału Ludzkiego – Narodowej Strategii Spójności zgodnie z Rozporządzeniem Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. i „Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki”.

5.      Wykonawca zobowiązany jest do:

a)      prowadzenia dokumentacji kursów – dziennika zajęć oraz listy obecności,

b)      umożliwienia Zamawiającemu oraz instytucjom zewnętrznym uprawnionym do kontroli projektu, prawo wglądu w dokumenty w zakresie dotyczącym wykonywania zapisów niniejszej umowy,

c)      w przypadku 10% absencji uczestnika Wykonawca jest zobowiązany do pisemnego poinformowania o tym fakcie Zamawiającego.

 

        § 5

 

           

1.      Wykonawca za przeprowadzenie usługi szkoleniowej, o której mowa w  § 1 otrzyma wynagrodzenie brutto w wysokości ……… (słownie złotych: ……………….) za jedną osobę uczestniczącą w kursie.

2.                    Łączna kwota za przeprowadzone kursy nie może przekroczyć kwoty …………

3.                    W ramach ustalonego wynagrodzenia Wykonawca zobowiązuje się do pokrycia kosztów sal wykładowych, materiałów szkoleniowych oraz egzaminów zewnętrznych.

4.      Podstawą zapłaty za przeprowadzenie kursu będzie wystawiona przez Wykonawcę

          faktura za faktyczną ilość uczestników kończących kurs egzaminem wewnętrznym.

5.      Do rozliczenia Wykonawca załączy następujące dokumenty:

           - oryginały imiennych list obecności, potwierdzonych własnoręcznym podpisem

             uczestników kursu,

           - kserokopie dzienników zajęć,

           - rozliczenie czasu pracy nauczycieli,

           - imienne listy osób wraz z podpisami, potwierdzające odbiór materiałów

            dydaktycznych i pomocniczych,

          - kserokopie uprawnień prowadzących zajęcia szkoleniowe,

          - kopie dokumentów poświadczających zdanie egzaminu,

          - oryginały dzienników zajęć.

          Kserokopie przekazywanych dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność

           z oryginałem na każdej stronie.  

6.      Zapłata za fakturę  nastąpi w ciągu 7 dni roboczych przelewem na konto bankowe

Wykonawcy wskazane w rachunku – po wpływie na konto bankowe ŚWK OHP środków finansowych z rezerwy celowej budżetu państwa przekazanych przez Komendę Główną OHP i po wykonaniu umowy.

7.      Wykonawca nie będzie obciążał Zamawiającego odsetkami za zwłokę, jeżeli zwłoka ta nie powstała z naszej winy.

 

§ 6

 

Strony ustalają kary umowne:

1.      W razie odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Zamawiający będzie żądał kary umownej w wysokości 5% całego zamówienia.

2.      Strony mogą dochodzić odszkodowania uzupełniającego na zasadach cywilnych, o ile szkoda wyrządzona jej przez drugą stronę nie została pokryta przez naliczone kary umowne.

 

 

                                                                      § 7

 

W kwestiach nieuregulowanych umową zastosowanie mają postanowienia Kodeksu Cywilnego

i ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

                                                                                   § 8

 

Właściwym do rozpoznania sporów wynikłych na tle realizacji niniejszej umowy jest sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.

 

                              

                                                                            § 9

 

Wykonawca musi działać zgodnie z ustawą o Ochronie Danych Osobowych (Dz. U. 2002 r.

Nr 101, poz. 926, tekst jednolity).

 

     § 10

                                                                      

Umowa została sporządzona w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

 

 

    § 11        

 

 

Integralną częścią umowy jest Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia oraz oferta

Wykonawcy.

 

 

                                                                           § 12

 

 

Umowę sporządzono w dwóch  jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

 

 

ZAMAWIAJĄCY                                                                                 WYKONAWCA

Podmiot publikującyŚwiętokrzyska Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy
Wytworzyładmin admin2010-09-24
Publikujący -