SPECYFIKACJA
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (SIWZ)
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych
„Dostawa artykułów żywnościowych na rok 2011 do stołówki w budynku internatu w Jędrzejowie, ul. Przemysłowa 9”
Kielce, dn. 15.02.2011 r. Wojewódzki Komendant OHP
Jerzy Górski
………………………………..
(Zatwierdził)
I. Zamawiający:
Świętokrzyska Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy w Kielcach
ul. Sienkiewicza 36
25-507 Kielce
tel. (041) 343-13-54, fax. (041) 343-13-55
adres strony internetowej: www.swietokrzyska @ ohp.pl
II. Tryb udzielenia zamówienia:
Postępowanie o udzielnie zamówienia publicznego prowadzone jest zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
Postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów określonych w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych.
Podstawa prawna wyboru trybu udzielenia zamówienia publicznego - art. 10 ust.1 oraz art.39-46 Prawa zamówień publicznych.
III. Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów spożywczych zgodnie z wcześniej złożonym zamówieniem do stołówki w budynku internatu w Jędrzejowie, ul. Przemysłowa 6. Zamówienie zostało podzielona na pakiety:
1. Dostawa owoców i warzyw
2. Dostawa mięsa i przetworów mięsnych
3. Dostawa pieczywa
4. Dostawa mrożonek (warzywa, owoce, ryby)
5. Dostawa artykułów spożywczych
6. Dostawa produktów mleczarskich
7. Jaja kurze
Zamawiający wymaga aby towary były świeże o dobrym smaku dostarczane w sposób zapobiegający utracie walorów smakowych i odżywczych. Muszą być w I gatunku. Każdy z produktów musi posiadać datę produkcji i termin przydatności do spożycia.
Szczegółowy opis przedmiotu i ilości zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SIWZ, który jest jednocześnie formularzem cenowym, stanowiący integralną część z ofertą cenową.
Podane ilości są szacunkowym zapotrzebowaniem. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z zakupu części towaru wynikającym z braku zapotrzebowania lub zmniejszenia zapotrzebowania. W związku z tym Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu żadne roszczenie.
Wykonawca dostarcza do wskazanego miejsca, tj. stołówki w budynku internatu, produkty spożywcze własnym transportem, na własny koszt w terminach, asortymencie i ilościach zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem Zamawiającego.
Transport artykułów spożywczych winien być wykonywany środkami transportu spełniającymi wymagania sanitarne.
Częstotliwość dostaw uzależniona jest od bieżących potrzeb Zamawiającego, będzie ustalana na bieżąco w trakcie realizacji zamówienia.
Realizacja zamówienia powinna nastąpić w ciągu dwóch dni od momentu złożenia zamówienia do miejsca dostawy. Zamawiający będzie składał zamówienia częściowe faksem lub mailem.
Dostarczone produkty powinny spełniać najwyższe normy jakościowe, wagowe, wymagane dla danej grupy asortymentowej. Dostarczone produkty muszą spełniać wymagania obowiązującego prawa dotyczącego żywności. Zamawiający wymaga aby dostarczony przedmiot zamówienia był oznakowany zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi dotyczącymi oznakowań.
Jeśli wystąpi sytuacja braku przedmiotu zamówienia wymienionego w specyfikacji, wykonawca zobowiązuje się zapewnić zamiennik po uprzednim wyrażeniu zgody przez Zamawiającego.
Dostawa realizowana będzie na koszt i ryzyko Wykonawcy w odpowiednich opakowaniach (zamknięte, nieuszkodzone), transportem zapewniającym należyte zabezpieczenie przed czynnikami zewnętrznymi.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Nie dopuszcza składania ofert wariantowych i prowadzenia negocjacji w sprawie ceny.
Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających. Czas trwania zamówienia: 12 miesięcy
Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
15000000-8 – żywność, napoje
15100000-9 – mięso i produkty mięsne
15200000-0 – ryby przetworzone i konserwowane
15229000-9 – mrożone produkty rybne
15300000-1 – owoce, warzywa i podobne produkty
15400000-2 – oleje i tłuszcze zwierzęce lub roślinne
15500000-3 – artykuły mleczarskie
15600000- 4 – produkty przemiału ziarna, skrobi i produktów skrobiowych
15800000-8 – różne produkty spożywcze
15810000-9 – pieczywo, świeże wyroby piekarskie i ciastkarskie
15980000-1 – napoje bezalkoholowe
03142500-3 – jaja
IV. Termin wykonania zamówienia:
Zamówienie będzie realizowane sukcesywnie w okresie 12 miesięcy od daty zawarcia umowy według bieżących potrzeb Zamawiającego lub do uzyskania kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia.
V. Miejsce realizacji zamówienia:
Dostawa artykułów żywnościowych do stołówki w budynku internatu w Jędrzejowie, ul. Przemysłowa 9
VI. Informacje ogólne:
Zamawiający podzielił przedmiot zamówienia na 7 kategorii, na które można składać oferty częściowe.
Artykuły spożywcze powinny być w estetycznych opakowaniach zamkniętych fabrycznie, bez zanieczyszczeń oraz obcych zapachów i smaków, bez fizycznych uszkodzeń dyskwalifikujących produkty (tzn. pokruszenie, ubytki, uszkodzone opakowanie).
Obowiązującą formą składania ofert jest druk formularza ofertowego wraz z załącznikami. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w PLN.
VII. Wadium:
Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium.
VIII. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Zamawiający nie przewiduje wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
IX. Miejsce i termin składania ofert:
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, zapieczętowanej w sposób gwarantujący zachowanie w tajemnicy jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.
Ofertę należy złożyć w sekretariacie Świętokrzyskiej Wojewódzkiej Komendy OHP w Kielcach, ul. Sienkiewicza 36.
Termin składania ofert upływa w dniu 25.02.2011 godz.: 12.00.
Jawne otwarcie ofert nastąpi w pokoju Wydziału Wykonawczego ŚWK OHP w Kielcach w dniu 25.02.2011 godz. 12.30
Przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Podczas otwarcia ofert Zamawiający poda nazwy oraz adresy Wykonawców, a także informację dotyczącą ceny.
X. Warunki udziału w postępowaniu:
O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy którzy spełniają następujące warunki:
- posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
- posiadają wiedzę i doświadczenie;
- dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej, zapewniającej wykonanie zamówienia.
- nie podlegają wykluczeniu z postępowania.
Zamawiający oceniając potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu wymaga:
- W celu potwierdzenia spełnienia warunków o których mowa w art. 22 ust. 1-4 oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy ma on obowiązek złożyć oświadczenie według wzoru określonego w załączniku nr 2 do SIWZ.
- Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt. 2
- Oświadczenie Wykonawcy, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne.
- Oświadczenie wykonawcy, że posiada wymagane prawem atesty dla oferowanej żywności i opakowań – do okazania na każde żądanie zamawiającego.
- Decyzję właściwego organu inspekcji sanitarnej, dotyczącą zgody na przewóz (transport) żywności zgodnie z wymaganiami lub stosowne oświadczenie wykonawcy, że dysponuje on specjalistycznym transportem do przewozu artykułów spożywczych.
Ocena spełnienia warunków szczegółowych nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń. Zamawiający przy ocenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu zastosuje formułę spełnia / nie spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego z w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
Ofertę Wykonawcy wykluczonego z postępowania uzna się za odrzuconą.
Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w wyznaczonym terminie nie złożyli oświadczeń lub dokumentów, lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
XI. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się pisemnie w języku polskim.
Zamawiający dopuszcza przekazywanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji faksem lub drogą elektroniczną
nr faksu Zamawiającego - 41 343-13-55,
poczta elektroniczna Zamawiającego – swietokrzyska@ohp.pl
W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SIWZ. Dokonaną zmianę specyfikacji Zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano specyfikację i zamieści ją na stronie internetowej.
Osobami uprawnionymi do kontaktowania się z Wykonawcami są :
- w sprawach dot. zakresu zamówienia – Sylwia Zubek
XII. Termin związania ofertą:
Wykonawca jest związany ofertą przez 30 dni; bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
XIII. Opis sposobu przygotowania oferty:
Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
Ofertę składa się pod rygorem nieważności, w formie pisemnej.
Treść oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Ofertę należy przygotować w języku polskim zgodnie ze wzorem oferty stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej Specyfikacji.
Zaleca się aby każda zapisana strona była ponumerowana oraz strony oferty były połączone w sposób trwały.
Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę lub osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy.
Dokumenty, o których mowa w punkcie X są składane w formie oryginału, odpisu lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upoważnionego na podstawie pisemnego pełnomocnictwa przedstawiciela Wykonawcy.
Ofertę należy umieścić w kopercie opatrzonej nazwą i adresem Zamawiającego, nazwą
i adresem Wykonawcy oraz oznaczeniem : „Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych na rok 2011 do stołówki w budynku internatu w Jędrzejowie, ul Przemysłowa 9”.
Koperta winna być zamknięta i oznaczona w taki sposób, aby nie było możliwe zapoznanie się z jej treścią przed upływem terminu otwarcia ofert.
Wykonawca może, przed upływem terminu składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.
Nie dopuszcza się rozliczania zamówienia w walutach innych niż polski złoty.
Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
XIV. Zawartość oferty:
1. Wypełniony i podpisany formularz oferty cenowej – załącznik nr 1.
2. Oświadczenie z art.22 Ustawy PZP, oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania złożone na druku stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
3. Podpisane oświadczenia: o nie zaleganiu z opłacaniem podatków oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, o posiadaniu atestów na oferowaną żywność i opakowań.
4.Parafowany na każdej stronie wzór umowy - załącznik nr 3.
5. Aktualny odpis w właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru.
XV. Opis sposobu obliczenia ceny:
Cena oferty winna być wyrażona w złotych polskich (PLN) cyfrowo i słownie, z wyodrębnieniem należnego podatku VAT. Za cenę oferty przyjmuje się cenę brutto (tj. z VAT) poszczególnych Pakietów.
Wykonawca uwzględniając wszystkie wymogi, o których mowa w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, powinien w cenie ofertowej ująć wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, uwzględniające wszystkie pozycje ujęte w ofercie cenowej - załącznik do SIWZ.
Cena może być tylko jedna za oferowany przedmiot zamówienia, nie dopuszcza się wariantowości cen.
W cenie oferty powinien być zawarty koszt transportu do siedziby Zamawiającego, ubezpieczenie, rozładunek w siedzibie Zamawiającego, wszystkie inne koszty niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia.
Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w walucie polskiej.
Dla porównania i oceny ofert przyjęta będzie wartość brutto- pakiet.
Wszystkie wartości określone w formularzu ofertowym oraz ostateczna cena oferty muszą być liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Ostateczną cenę oferty stanowi suma wartości brutto poszczególnych pozycji formularza cenowego, zgodnie z załącznikiem pakiet nr...,
Kwotę podatku VAT należy obliczyć zgodnie z zasadami Ustawy o podatku od towarów i usług z 11.03.2004.
Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwrócić się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
Wstawienie w pozycji w formularzu ofertowym zera, jako wartości pozycji, spowoduje odrzucenie oferty.
XVI. Kryteria oceny ofert:
Oceny będzie dokonywała Komisja Przetargowa.
Oferty będą oceniane w dwóch etapach:
- ocena w zakresie wymagań formalnych i kompletności oferty;
- ocena merytoryczna według kryterium: cena brutto za Pakiet - waga kryterium: 100
Kryterium ceny zostanie obliczone według następującego wzoru:
najniższa oferowana cena spośród wybranych ofert
C = -------------------------------------------------------- x 100
cena badanej oferty
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta będzie spełniała wszystkie wymagania określone w niniejszej Specyfikacji i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza
w oparciu o podane wyżej kryterium wyboru i uzyska najwyższą ilość punktów.
O wynikach postępowania przetargowego Zamawiający powiadomi wszystkich Wykonawców.
Zamawiający unieważni postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
- nie złożono żadnej oferty nie podlegającej odrzuceniu,
- cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia , chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty,
- w przypadkach gdy w postępowaniu w którym jedynym kryterium jest cena zostały złożone oferty o takiej samej cenie, a wezwani przez Zamawiającego Wykonawcy złożyli we wskazanym terminie oferty dodatkowe o takiej samej cenie,
- wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
- postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Na wniosek Wykonawcy, Zamawiający przekaże informacje z części jawnej postępowania.
W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
Na mocy art. 87 pkt.2 Zamawiający poprawia w ofercie:
- oczywiste omyłki pisarskie,
- oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
- inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści ofert
– niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
Warunki zawarcia i zmiany umowy.
Wybranemu Wykonawcy Zamawiający wskaże termin i miejsce podpisania umowy. Warunki przyszłej umowy z wybranym w wyniku przetargu Wykonawcą zawiera załączony do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wzór umowy - zał. nr 3.
Środki ochrony prawnej
Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę
w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych zgodnie z zapisami Działu VI Rozdziału 2.
Do SIWZ załączono:
1. Formularz ofertowy- zał. nr 1
2. Oświadczenie z art.22 ustawy PZP, art. 24 ust. 1 ustawy PZP - zał. nr 2
3. Wzór umowy – zał. nr 3
Załącznik nr1
…………………………………..
/pieczęć firmowa Wykonawcy/
O F E R T A C E N O W A
Nazwa Wykonawcy: ..............................................................................................................................
..............................................................................................................................
Adres Wykonawcy: ...............................................................................................................................
...............................................................................................................................
REGON …………………..……….. NIP……................………………….
Nazwa i nr konta bankowego na które będą przekazywane należności za otrzymaną fakturę:
.....................................................................................................................................................
Osoba upoważniona do kontaktu z Zamawiającym w sprawie przedmiotu zamówienia:
……………………………………………………………….....………………….......
/imię i nazwisko, numer telefonu i faxu/
przystępując do udziału w postępowaniu przetargowym - Nr sprawy: WW/271/02/2011 prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na zakup i dostawę artykułów żywnościowych na rok 2011 do stołówki w budynku internatu w Jędrzejowie, ul Przemysłowa 9, zgodnie z wymaganiami określonymi w SIWZ oferujemy:
1.Wykonanie przedmiotu zamówienia za cenę:
Pakiet nr 1
A. netto .......................................... zł.
słownie zł: .........................................................................................................................................
B. podatek VAT .........%, kwota ......................................... zł
słownie zł: .........................................................................................................................................
C. brutto (A + B) .......................................... zł
słownie zł: ........................................................................................................................................
Pakiet nr 2
A. netto .......................................... zł.
słownie zł: .........................................................................................................................................
B. podatek VAT .........%, kwota ......................................... zł
słownie zł: .........................................................................................................................................
C. brutto (A + B) .......................................... zł
słownie zł: ........................................................................................................................................
Pakiet nr 3
A. netto .......................................... zł.
słownie zł: .........................................................................................................................................
B. podatek VAT .........%, kwota ......................................... zł
słownie zł: .........................................................................................................................................
C. brutto (A + B) .......................................... zł
słownie zł: ........................................................................................................................................
Pakiet nr 4
A. netto .......................................... zł.
słownie zł: .........................................................................................................................................
B. podatek VAT .........%, kwota ......................................... zł
słownie zł: .........................................................................................................................................
C. brutto (A + B) .......................................... zł
słownie zł: ........................................................................................................................................
Pakiet nr 5
A. netto .......................................... zł.
słownie zł: .........................................................................................................................................
B. podatek VAT .........%, kwota ......................................... zł
słownie zł: .........................................................................................................................................
C. brutto (A + B) .......................................... zł
słownie zł: ........................................................................................................................................
Pakiet nr 6
A. netto .......................................... zł.
słownie zł: .........................................................................................................................................
B. podatek VAT .........%, kwota ......................................... zł
słownie zł: .........................................................................................................................................
C. brutto (A + B) .......................................... zł
słownie zł: ........................................................................................................................................
Pakiet nr 7
A. netto .......................................... zł.
słownie zł: .........................................................................................................................................
B. podatek VAT .........%, kwota ......................................... zł
słownie zł: .........................................................................................................................................
C. brutto (A + B) .......................................... zł
słownie zł: ........................................................................................................................................
2. Oświadczamy, że cena oferty zawiera wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia w pełnym rzeczowym zakresie i została ustalona zgodnie z SIWZ.
3. Oświadczamy, że zrealizujemy usługę transportem własnym na własny koszt i ryzyko w wyznaczonych dniach oraz na wezwanie telefoniczne.
4. Sprzedający oświadcza, że cena jednostkowa netto przedmiotu umowy nie ulegnie zmianie przez okres 90 dni od daty podpisania umowy. Po tym terminie Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany cen ujętych w ofercie, nie częściej jednak niż raz na kwartał, w formie pisemnego aneksu z uzasadnieniem zmiany ceny.
5. Termin płatności - 30 dni licząc od dnia złożenia faktury u zamawiającego.
6. Oświadczamy, że zamówienie zrealizujemy sukcesywnie, zgodnie z bieżącymi potrzebami Zamawiającego od dnia zawarcia umowy.
7. Oświadczamy, że gwarantujemy wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w SIWZ oraz obowiązującymi przepisami prawa.
8. Oświadczamy, że w razie wybrania naszej oferty zobowiązujemy się do podpisania umowy na warunkach zawartych we wzorze umowy dołączonym do SIWZ oraz w miejscu i terminie określonym przez Zamawiającego.
9. Oświadczamy, że uważamy się za związanych niniejszą ofertą przez okres 30 dni od daty ostatecznego terminu składania ofert.
10. Niniejsza oferta w pełni spełnia wymagania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
11. Oświadczamy, że uzyskaliśmy wszelkie informacje niezbędne do prawidłowego przygotowania i złożenia niniejszej oferty.
12. Osoby upoważnione do podpisania przyszłej umowy:
…………………………………………………………….........
…………………………………………………………….........
(wpisać nazwisko, stanowisko)
13. Integralną część niniejszej oferty jako załączniki stanowią poniższe oświadczenia i dokumenty:
u formularz cenowy..
u oświadczenia: art.22 ust1 pkt 1-4, art.24 ust1
u aktualny odpis z właściwego rejestru
u Inne ……………….
u …………………….
14. Oświadczamy, iż oferta zawiera/ nie zawiera* informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu konkurencji. Informacje takie są zawarte w następujących dokumentach.......................................................................................................................str oferty nr............
Pod groźbą odpowiedzialności karnej oświadczamy, że załączone do oferty dokumenty opisują stan faktyczny i prawny, aktualny na dzień składania ofert.
( * Uwaga: niepotrzebne skreślić, zaznaczyć)
…………………., dnia …………
…............................................................................................. (pieczątka i podpis osoby uprawnionej do reprezentacji Wykonawcy)
PAKIETY:
1. Owoce i warzywa
Asortyment
|
j.m.
|
Ilość
|
Cena jedn. Netto
|
VAT
|
Cena jedn. Brutto
|
Wartość brutto
|
Jabłka
|
Kg
|
310
|
|
|
|
|
Ziemniaki
|
Kg
|
3200
|
|
|
|
|
Marchew
|
Kg
|
230
|
|
|
|
|
Pietruszka
|
Kg
|
85
|
|
|
|
|
Seler
|
Kg
|
96
|
|
|
|
|
Por
|
Szt.
|
100
|
|
|
|
|
Buraki
|
Kg
|
125
|
|
|
|
|
Cebula
|
Kg
|
360
|
|
|
|
|
Czosnek
|
Szt.
|
60
|
|
|
|
|
Kapusta czerwona
|
Szt.
|
70
|
|
|
|
|
Banan
|
Kg
|
135
|
|
|
|
|
Cytryna
|
Kg
|
95
|
|
|
|
|
Fasola
|
Kg
|
65
|
|
|
|
|
Groch łuskany
|
Kg
|
30
|
|
|
|
|
Kapusta biała
|
Kg
|
110
|
|
|
|
|
Mandarynka
|
Kg
|
60
|
|
|
|
|
Ogórek świeży
|
Kg
|
100
|
|
|
|
|
Pieczarki
|
Kg
|
40
|
|
|
|
|
Pomidor
|
Kg
|
150
|
|
|
|
|
Papryka
|
Kg
|
10
|
|
|
|
|
Koper
|
Szt.
|
12
|
|
|
|
|
Kapusta kiszona
|
Kg
|
380
|
|
|
|
|
Ogórki kiszone
|
Kg
|
270
|
|
|
|
|
Kalafior
|
Szt.
|
120
|
|
|
|
|
Sałata
|
Szt.
|
200
|
|
|
|
|
Rzodkiewka pęczek
|
Szt.
|
200
|
|
|
|
|
Szczypior pęczek
|
Szt.
|
200
|
|
|
|
|
Fasolka szparagowa
|
Kg
|
40
|
|
|
|
|
Pomarańcze
|
Kg
|
70
|
|
|
|
|
Razem
|
|
|
|
|
|
|
Wartość netto………………… Słownie…………………………
Kwota VAT……………..……. Słownie…………………………
Wartość brutto……….……..… Słownie………………………...
2. Mięso i przetwory mięsne
Asortyment
|
j.m.
|
Ilość
|
Cena jedn. Netto
|
VAT
|
Cena jedn. Brutto
|
Wartość brutto
|
Baleron
|
Kg
|
38
|
|
|
|
|
Kości wieprzowe
|
Kg
|
340
|
|
|
|
|
Kaszanka
|
Kg
|
95
|
|
|
|
|
Karczek b/k
|
Kg
|
125
|
|
|
|
|
Kiełbasa zwykła
|
Kg
|
70
|
|
|
|
|
Kiełbasa kanapkowa
|
Kg
|
100
|
|
|
|
|
Kiełbasa szynkowa
|
Kg
|
60
|
|
|
|
|
Łopatka b/k
|
Kg
|
300
|
|
|
|
|
Mortadela
|
Kg
|
95
|
|
|
|
|
Mielonka wieprzowa
|
Kg
|
55
|
|
|
|
|
Podgardle wędzone
|
Kg
|
90
|
|
|
|
|
Pieczeń tyrolska
|
Kg
|
70
|
|
|
|
|
Parówkowa
|
Kg
|
130
|
|
|
|
|
Wołowe b/k oczko
|
Kg
|
90
|
|
|
|
|
Schab b/k
|
Kg
|
70
|
|
|
|
|
Salceson włoski
|
Kg
|
28
|
|
|
|
|
Wątróbka wieprzowa
|
Kg
|
45
|
|
|
|
|
Żeberka
|
Kg
|
100
|
|
|
|
|
Słonina
|
Kg
|
25
|
|
|
|
|
Pasztet firmowy
|
Kg
|
50
|
|
|
|
|
Smalec
|
Kg
|
100
|
|
|
|
|
Udka
|
Kg
|
60
|
|
|
|
|
Rosołowa porcja
|
Kg
|
40
|
|
|
|
|
Podgardle surowe
|
Kg
|
50
|
|
|
|
|
Szynka
|
Kg
|
38
|
|
|
|
|
Polędwica sopocka
|
Kg
|
20
|
|
|
|
|
Pasztetowa
|
Kg
|
55
|
|
|
|
|
Kurczak świeży
|
Kg
|
120
|
|
|
|
|
Żołądki drobiowe
|
Kg
|
20
|
|
|
|
|
Skrzydła drobiowe
|
Kg
|
15
|
|
|
|
|
Korpus
|
Kg
|
20
|
|
|
|
|
Szynka surowa b/k
|
Kg
|
20
|
|
|
|
|
Flaki wołowe krojone
|
Kg
|
10
|
|
|
|
|
Boczek wędzony b/k
|
Kg
|
10
|
|
|
|
|
Golonka
|
Kg
|
15
|
|
|
|
|
Nogi wieprzowe
|
Kg
|
20
|
|
|
|
|
Razem
|
|
|
|
|
|
|
Wartość netto………………… Słownie…………………………
Kwota VAT……………..……. Słownie…………………………
Wartość brutto……….……..… Słownie………………………...
3. Pieczywo
Asortyment
|
j.m.
|
Ilość
|
Cena jedn. Netto
|
VAT
|
Cena jedn. Brutto
|
Wartość brutto
|
Chleb zwykły 0,6kg
|
Szt.
|
2200
|
|
|
|
|
Bułka zwykła 50g
|
Szt.
|
3080
|
|
|
|
|
Bułka grahamka 30g
|
Szt.
|
1960
|
|
|
|
|
Bułka drożdżowa
|
Kg
|
640
|
|
|
|
|
Bułka słodka
|
Szt.
|
480
|
|
|
|
|
Bułka tarta
|
Kg
|
40
|
|
|
|
|
Bagietka duża
|
Szt.
|
160
|
|
|
|
|
Rogal
|
Szt.
|
1100
|
|
|
|
|
Chleb wieloziarnisty 0,5kg
|
Szt.
|
100
|
|
|
|
|
Bułka hot-dog
|
Szt.
|
500
|
|
|
|
|
Ciasto różne
|
Kg
|
50
|
|
|
|
|
Razem
|
|
|
|
|
|
|
Wartość netto………………… Słownie…………………………
Kwota VAT……………..……. Słownie…………………………
Wartość brutto……….……..… Słownie………………………...
4. Mrożonki i ryby
Asortyment
|
j. m
|
Ilość
|
Cena jedn. Netto
|
VAT
|
Cena jedn. Brutto
|
Wartość brutto
|
Barszcz ukraiński 450g
|
Szt.
|
90
|
|
|
|
|
Mieszanka warzywna 450g
|
Szt.
|
35
|
|
|
|
|
Ryba mrożona typu mintaj
|
Kg
|
30
|
|
|
|
|
Ryba mrożona typu dorsz
|
Kg
|
25
|
|
|
|
|
Pyzy z mięsem
|
Kg
|
10
|
|
|
|
|
Pierogi mrożone
|
Kg
|
10
|
|
|
|
|
Szpinak mrożony
|
Kg
|
10
|
|
|
|
|
Makrela wędzona
|
Kg
|
10
|
|
|
|
|
Filet śledziowy matias
|
Kg
|
15
|
|
|
|
|
Paprykarz szczeciński 330g
|
Szt.
|
80
|
|
|
|
|
Konserwa rybna 170g
|
Szt.
|
230
|
|
|
|
|
Razem
|
|
|
|
|
|
|
Wartość netto………………… Słownie…………………………
Kwota VAT……………..……. Słownie…………………………
Wartość brutto……….……..… Słownie………………………...
5. Artykuły spożywcze różne
Asortyment
|
j.m.
|
Ilość
|
Cena jedn. netto
|
VAT
|
Cena jedn. Brutto
|
Wartość brutto
|
Mąka pszenna
|
Kg
|
340
|
|
|
|
|
Mąka ziemniaczana
|
Kg
|
26
|
|
|
|
|
Budyń, różne smaki, op. 40g
|
Szt.
|
170
|
|
|
|
|
Barszcz biały butelka 1L
|
Szt.
|
140
|
|
|
|
|
Barszcz biały w proszku 360g
|
Szt.
|
190
|
|
|
|
|
Barszcz czerwony, koncentrat 380g
|
Szt.
|
60
|
|
|
|
|
Czekolada mleczna 100g
|
Szt.
|
500
|
|
|
|
|
Cukier
|
Kg
|
470
|
|
|
|
|
Chrzan tarty 200g
|
Szt.
|
76
|
|
|
|
|
Dżem owocowy (truskawka, wiśnia, brzoskwinia, porzeczka), 300g
|
Szt.
|
500
|
|
|
|
|
Drożdże kostka 10g
|
Szt.
|
46
|
|
|
|
|
Sosy w proszku, różne smaki, op. 30g
|
Szt.
|
125
|
|
|
|
|
Groszek konserwowy 400g
|
Szt.
|
50
|
|
|
|
|
Galaretka owocowa, różne smaki 90g
|
Szt.
|
200
|
|
|
|
|
Herbata 100szt op.
|
Szt.
|
65
|
|
|
|
|
Kawa zbożowa, rozpuszczalna 200g
|
Szt.
|
40
|
|
|
|
|
Kakao ekstra ciemne, aromatyczne 100g
|
Szt.
|
35
|
|
|
|
|
Kasza jęczmienna
|
Kg
|
60
|
|
|
|
|
Kwasek cytrynowy
|
Szt.
|
80
|
|
|
|
|
Ketchup 450g
|
Szt.
|
110
|
|
|
|
|
Kukurydza konserwowa 400g
|
Szt.
|
50
|
|
|
|
|
Przyprawa z suszonych warzyw i przypraw, uniwersalna 500g
|
Kg
|
80
|
|
|
|
|
Kisiel – różne smaki, 65g
|
Szt.
|
100
|
|
|
|
|
Koncentrat pomidorowy 200g
|
Szt.
|
160
|
|
|
|
|
Liście laurowe 6g
|
Szt.
|
60
|
|
|
|
|
Makaron jajeczny zacierka 250g
|
Szt.
|
90
|
|
|
|
|
Makaron spaghetti 500g
|
Szt.
|
120
|
|
|
|
|
Makaron jajeczny nitki 250g
|
Szt.
|
200
|
|
|
|
|
Makaron łazanki 500g
|
Szt.
|
125
|
|
|
|
|
Majeranek 8g
|
Szt.
|
40
|
|
|
|
|
Majonez 500g
|
Szt.
|
75
|
|
|
|
|
Musztarda delikatesowa 300g
|
Szt.
|
70
|
|
|
|
|
Olej rzepakowy 1l
|
Szt.
|
120
|
|
|
|
|
Ogórek konserwowy 850g
|
Szt.
|
20
|
|
|
|
|
Pieczarki konserwowe ok. 320g
|
Szt.
|
12
|
|
|
|
|
Płatki śniadaniowe kukurydziane 500g
|
Szt.
|
20
|
|
|
|
|
Przyprawa maggi 1l
|
Szt.
|
50
|
|
|
|
|
Proszek do pieczenia 30g
|
Szt.
|
20
|
|
|
|
|
Papryka słodka lub ostra 10g
|
Szt.
|
20
|
|
|
|
|
Szczaw przecier 300g
|
Szt.
|
115
|
|
|
|
|
Pieprz czarny ziarnisty 10g
|
Szt.
|
100
|
|
|
|
|
Przyprawa do kurczaka 25g
|
Szt.
|
25
|
|
|
|
|
Rosołki 6szt op.
|
Szt.
|
75
|
|
|
|
|
Ryż biały
|
Kg
|
70
|
|
|
|
|
Sól
|
Kg
|
65
|
|
|
|
|
Wafel przekładany kremem kakaowym lub innym, w czekoladzie mlecznej 37g
|
Szt.
|
1250
|
|
|
|
|
Ziele angielskie 15g
|
Szt.
|
60
|
|
|
|
|
Żurek w proszku 50g
|
Szt.
|
15
|
|
|
|
|
Miód naturalny1l
|
Szt.
|
15
|
|
|
|
|
Syrop do sporządzania napojów, różne smaki 0,42L
|
Szt.
|
500
|
|
|
|
|
Razem
|
|
|
|
|
|
|
Wartość netto………………… Słownie…………………………
Kwota VAT……………..……. Słownie…………………………
Wartość brutto……….……..… Słownie………………………...
6. Produkty mleczne
Asortyment
|
j.m.
|
Ilość
|
Cena jedn. Netto
|
VAT
|
Cena jedn. Brutto
|
Wartość brutto
|
Mleko 2%
|
L
|
900
|
|
|
|
|
Śmietana 18% 200g
|
Szt.
|
520
|
|
|
|
|
Jogurt naturalny 150g
|
Szt.
|
200
|
|
|
|
|
Jogurt owocowy 150g
|
Szt.
|
2000
|
|
|
|
|
Margaryna do smarowania pieczywa 500g
|
Kg
|
12
|
|
|
|
|
Masło ekstra 200g
|
Szt.
|
1100
|
|
|
|
|
Serek topiony kostka 10g
|
Szt.
|
650
|
|
|
|
|
Ser żółty – gouda, edamski
|
Kg
|
150
|
|
|
|
|
Ser biały półtłusty
|
Kg
|
200
|
|
|
|
|
Ser żółty wędzony
|
Kg
|
20
|
|
|
|
|
Margaryna w kostce do pieczenia 250g
|
Szt.
|
30
|
|
|
|
|
Serek biały typu wiejski 150g
|
Szt.
|
200
|
|
|
|
|
Kefir 400g
|
Szt.
|
200
|
|
|
|
|
Serek homogenizowany 150g
|
Szt.
|
200
|
|
|
|
|
Razem
|
|
|
|
|
|
|
Wartość netto………………… Słownie…………………………
Kwota VAT……………..……. Słownie…………………………
Wartość brutto……….……..… Słownie………………………...
- Jaja kurze
Asortyment
|
j.m.
|
Ilość
|
Cena jedn. Netto
|
VAT
|
Cena jedn. Brutto
|
Wartość brutto
|
Jaja kurze klasa A
|
Szt.
|
3650
|
|
|
|
|
Razem
|
|
|
|
|
|
|
Wartość netto………………… Słownie…………………………
Kwota VAT……………..……. Słownie…………………………
Wartość brutto……….……..… Słownie………………………...
Załącznik nr 2
OŚWIADCZENIE
o spełnieniu warunków z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych
Przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na
sukcesywną dostawę artykułów spożywczych
ja (imię i nazwisko) .
reprezentując firmę (nazwa firmy) ................................................................................................................................ .
jako - upoważniony na piśmie, lub wpisany w rejestrze ...................................................................................................... .
w imieniu reprezentowanej przeze mnie firmy oświadczam, że:
1. posiadamy uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2. posiadamy niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz:
a) dysponujemy potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; *
b) nie dysponujemy potencjałem technicznym i/lub osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, ale przedstawiamy pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i/lub osób zdolnych do wykonania zamówienia; *
3. znajdujemy się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4. nie podlegamy wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Uwaga!
* niepotrzebne skreślić
Miejscowość ............................................. , data ............................. .
….……………………………………
(pieczęć i podpis wykonawcy)
Wzór Załącznik nr 3
U M O W A Nr ...../2010
Zawarta w dniu ..................2010 roku
Pomiędzy:
Świętokrzyską Wojewódzką Komendą OHP w Kielcach ul. Sienkiewicza 36,
reprezentowaną przez:
Wojewódzkiego Komendanta – Jerzego
zwaną Zamawiającym
a
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
zwanym Wykonawcą
W wyniku dokonania przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w trakcie postępowania o zamówienie publiczne na „Sukcesywne dostawy artykułów żywnościowych na rok 2011 do stołówki w budynku internatu w Jędrzejowie, ul. Przemysłowa 9”, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, Strony oświadczają co następuje:
§ 1.
1. Przedmiotem niniejszej Umowy są sukcesywne dostawy artykułów spożywczych Pakiet …. Zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia nr WW/271/02/2011.
2. Ceny jednostkowe produktów o zmienionej gramaturze zostaną przeliczone proporcjonalnie do cen podanych w ofercie Wykonawcy.
3. Wykonawca będzie dostarczać artykuły spożywcze na własny koszt i odpowiedzialność do magazynu stołówki w budynku internatu w Jędrzejowie, ul. Przemysłowa 9.
4. Do obowiązków Wykonawcy należy transport, rozładunek i złożenie artykułów w magazynie Zamawiającego.
5. Umowa zawarta jest na okres 12 miesięcy lub do uzyskania kwoty przeznaczonej na realizacje zamówienia.
§ 2.
1. Dostawy będą realizowane sukcesywnie, w zależności od potrzeb, zgodnie ze składanymi zamówieniami zwanymi dalej „zamówieniami częściowymi”.
2. Asortyment i wielkość dostawy ustalane będą każdorazowo w zamówieniu częściowym, składanym z wyprzedzeniem, min. 2 dni (nie licząc dni świątecznych, ustawowo wolnych od pracy i sobót).
3. Zamawiający będzie składał zamówienia częściowe faksem na nr ………………………… lub mailem:…………………….
4. Wykonawca będzie dostarczał przedmiot umowy, o którym mowa w paragrafie 1, nie później niż w ciągu 2 dni liczonych od momentu złożenia zamówienia do miejsca dostawy, w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach 700 – 1400.
5. W sytuacjach wyjątkowych Wykonawca zobowiązuje się do dostaw artykułów żywnościowych w trybie pilnym, tzn. w dniu otrzymania zamówienia.
6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość nie zrealizowania całości zamówienia określonego w § 1 umowy, bez ponoszenia konsekwencji finansowych, na co Wykonawca wyraża niniejszym zgodę.
§ 3.
1. Wykonawca umożliwi Zamawiającemu sprawdzenie dostarczonych produktów w celu przeprowadzenia procedury odbioru w miejscu dostawy.
2. Z odbioru dostarczonych produktów dla potrzeb oceny stanu wykonania Umowy zostanie sporządzony protokół, podpisany przez Strony, który będzie zawierał w szczególności wskazanie sprawdzonych produktów oraz może zawierać ewentualnie stwierdzone wady.
3. W przypadku, gdy jakiekolwiek produkty podlegające sprawdzeniu będą miały wady lub dane zamówienie częściowe nie zostanie zrealizowane w pełnym zakresie, co zostanie stwierdzone protokołem, Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia produktów wolnych od wad i/lub brakujących najdalej następnego dnia, bez ponoszenia przez Zamawiającego z tego tytułu jakichkolwiek dodatkowych kosztów.
4. Dokonanie odbioru produktów zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy nie pozbawia Zamawiającego dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi lub gwarancji jakości.
5. Wykonawca gwarantuje i ponosi odpowiedzialność za to, że wszystkie produkty posiadają aktualne dopuszczenia do stosowania zgodnie z przeznaczeniem według prawa polskiego.
§ 4.
1. Za wykonanie Umowy Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie według cen jednostkowych (netto i brutto) podanych w ofercie Wykonawcy.
2. Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy ustala się szacunkowo w wysokości:
Wartość netto…………. zł
Wartość podatku Vat……… zł
Wartość brutto ……………… zł
Słownie (brutto)…………………..
3. Ceny jednostkowe podane w ofercie są stałe przez okres 90 dni. Po tym terminie Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany cen ujętych w ofercie (formularzach cenowych), nie częściej jednak niż raz na kwartał, w formie pisemnego aneksu z uzasadnieniem zmiany ceny.
4. Wysokość podwyżki cen nie może przekroczyć wysokości wskaźnika inflacji – wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem, ogłoszonego przez Prezesa GUS w Monitorze Polskim za ostatni kwartał poprzedzający podwyżkę ceny.
5. Obniżka cen zaproponowanych w ofercie może nastąpić w każdym momencie trwania umowy.
6. Podstawą obliczenia wartości poszczególnych dostaw będą ceny jednostkowe podane
w ofercie Wykonawcy i wielkość tych dostaw.
7. Wynagrodzenie za dostawy częściowe będzie płatne na podstawie faktur VAT wystawianych przez Wykonawcę po każdej dostawie, zaś warunkiem wystawienia faktury będzie odebranie dostawy częściowej bez zastrzeżeń.
8. Płatności za zrealizowane dostawy częściowe realizowane będą przelewem na rachunek Wykonawcy w terminie 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury.
9. Strony postanawiają, iż zapłata następuje w dniu obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
10. Wykonawca ma prawo naliczyć Zamawiającemu odsetki ustawowe w przypadku zwłoki
w płatności należności za każdy dzień zwłoki.
§ 5.
1. Strony ustanawiają odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy
w formie kar umownych.
2. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne :
a) za opóźnienie w wykonaniu przedmiotu umowy (nieterminową dostawę zamówienia częściowego): w wysokości 10% wartości zamówienia częściowego za każdy dzień zwłoki.
b) w przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy: – w wysokości 20% pozostałej niezrealizowanej części umowy.
3. Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną w przypadku odstąpienia od umowy przez Wykonawcę z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego – w wysokości 20% pozostałej niezrealizowanej części umowy z zastrzeżeniem § 6 ust.2 umowy .
4. Dostarczenie produktów w ilości, terminie lub asortymencie niezgodnym z zamówieniem częściowym, a także niespełniających wymagań jakościowych, Zamawiający uważał będzie za nienależyte wykonanie umowy.
5. Zamawiający ma prawo do jednostronnego zerwania umowy z winy Wykonawcy w następujących sytuacjach:
a) nie są dotrzymane terminy dostaw- czterokrotne stwierdzenie nie dotrzymania terminu dostawy
b) ceny jednostkowe artykułów żywnościowych określonych w załączniku do oferty przetargowej nie uległy zmianie (obniżeniu) pomimo że na skutek zmian warunków na rynku krajowym, ukształtowanym przez konkurencję nastąpiła znaczna obniżka cen (min 20%) tych artykułów, w stosunku do ceny oferowanej, a Wykonawca odmawia podpisania aneksu.
6. Stronom będzie przysługiwało prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych w przypadku, gdy poniesiona szkoda będzie przekraczała wysokość zastrzeżonej kary umownej.
§ 6.
1. Wszelkie zmiany treści umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie Umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, Zamawiający może odstąpić od Umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości
o powyższych okolicznościach. W takim wypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części Umowy.
§ 7.
Strony niniejszej umowy nie będą odpowiedzialne za opóźnienia czy częściowe lub całkowite nie wywiązanie się z umowy spowodowane Siłą Wyższą ( przez Siłę Wyższą należy rozumieć huragan, powódź, trzęsienie ziemi ).
§ 8.
Wykonawca zobowiązuje się do wykonania umowy w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
§ 9.
1. Umowa niniejsza została sporządzona na podstawie prawa polskiego.
2. W sprawach nieuregulowanych niniejszą Umową zastosowanie mają przepisy kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych i inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego właściwe dla stosunków określonych w niniejszej umowie.
§ 10.
Wszelkie spory mogące wyniknąć na tle wykonywania niniejszej umowy będą rozstrzygane polubownie, a w ostateczności zostaną poddane rozstrzygnięciu sądowi właściwemu dla siedziby Zamawiającego.
§ 11.
Umowa wchodzi w życie z datą jej podpisania i została sporządzona w 2 jednobrzmiących egzemplarzach po 1 dla każdej ze stron.
Wykonawca : Zamawiający: